السبت، 28 يوليو 2012

نتيجة تنسيق الكليات المرحلة الاولي 2012 لطلاب الثانوية العامة



نتيجة تنسيق الكليات المرحلة الاولي 2012  لطلاب الثانوية العامة


نتيجة تنسيق الكليات المرحلة الاولي 2012  لطلاب الثانوية العامة

نقدم لكم نتيجة تنسيق الكليات 2012 المرحلة الاولي ان شاء الله والمتوقع ظهورها الاحد 29/7/2012 ومن المقرر ارتفاع مجاميع القبول بكليات الطب والصيدلة والهندسة وباقي الكليات المرتفعة بسبب ارتفاع المجاميع وهو الامر الذى جعل وزارة التعليم العالي تلجأ الى مضاعفة اعداد المقبولية بتلك الكليات للضعف لاحتواء اصحاب المجاميع العالية وتقليل الحدود الدنيا لتلك الكليات , ويبدو انه مع ارتفاع مجاميع الثانوية العامة هذا العام الا انه يقابل فى ارتفاع الحد الاني لكل مرحلة وهو مايصيب الكثير من الطلاب بحالة من الاحباط وان شاء الله كل الطلاب يحققوا احلامهم وامالهم
ويمكنكم معرفة نتيجة تنسيق الكليات المرحلة الاولي من خلال ادخال رقم الجلوس الخاص بك لنعرف الكلية التى التحقت بها حتى نقوم بتحديث الموضوع مع ظهور نتيجة التنسيق

يمكنكم استخدام خاصية الردود من اجل الاسئلة والاستفسارات ونحن سنسدي لكم النصائح ان شاء الله



نتيجة التنسيق من
هنا

هناك 19 تعليقًا:

  1. الحد الادني لهندسه 95 وانا مجموعي 93.46
    ممكن اكتب كليات ايه في التنسيق

    ردحذف
  2. هو تنسيق ظهر ولا لسه

    ردحذف
  3. الحد الأدنى للهندسة 94،3% يعني386،6

    ردحذف
  4. انا جبت 92,9 مرحلة تانية وعايزة اعرف ياتري ممكن تقبلني حاسبات ولا لا؟؟؟ ارجو الرد

    ردحذف
    الردود
    1. إن شاء الله تلحق مرتاح لأن معظم الحاسبات متاح مرحلة تانية وفتحت كليتين بنها وبني سويف..

      حذف
  5. انا جايبة 88.3 و ادبى ممكن الحق سياحة ؟

    ردحذف
  6. 93.46 ممكن حاسبات او تربيه رياضه


    انا جبت 92,9 مرحلة تانية وعايزة اعرف ياتري ممكن تقبلني حاسبات ولا لا؟؟؟ ارجو الرد
    ان شاء الله تقبلك

    انا جايبة 88.3 و ادبى ممكن الحق سياحة ؟
    ممكن لكن صعب

    ردحذف
  7. انا جايبة 94.88% ممكن ادخل طب بيطرى

    ردحذف
  8. انا جايبه 91.8 يعنى 376.5 عاوزه ادخل تجاره انجليش وجايبه فى الانجليس 44.5 والفرنساوى 44

    ردحذف
  9. يعني الوزارة نفسها مطلعتش نتايج ازاي هندسة 95 الرقم ده بالتحديد جه ازاي ؟؟؟؟

    ردحذف
  10. طب 9304 متنفعش هندسة و لو بعيد ؟؟؟

    ردحذف
  11. اناجايبة98.54 ممكن الحق طب بشرى ولاايه ممكن حد يرد عليا بليييييييييييييز

    ردحذف
  12. انا جايبة 96.12 الحق طب بيطرى ولا لأ

    ردحذف
  13. اناجايبة98.54 ممكن الحق طب بشرى ولاايه ممكن حد يرد عليا بليييييييييييييز

    ان شاء الله تلحقى النيجه بعد قليل

    ردحذف
  14. انا جايبة 96.12 الحق طب بيطرى ولا لأ

    ان شاء الله

    ردحذف
  15. انا جايبة96،8% حتيجى لى صيدلة ولا اية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ردحذف
  16. 39.41 ممكن ادخل ايه كليات علمى رياضه

    ردحذف
  17. 93.41 مممكن ادخل ايه علمى رياضه

    ردحذف
  18. انا جايبة 92.8 ياترى الحق علوم ولا ايه

    ردحذف